od Návštěvník » pon 20. črc 2015 20:24:55
1. Co znamená více podporován? 98% dnes osazovaných CPU jsou architektury ARM, liší se dle stáří max. instrukční sadou. A samozřejmě taktem/počtem jader. Situace je stejná, jako u PC, čím více jader o větší frekvenci, tím lépe. Tedy samozřejmě pro výkon, pro baterku to nijak super není. Pokud si tedy nekoupíš některý z prvních Androidích telefonů, nemusíš žádnou kompatibilitu procesoru řešit, jdi jen po jádrech a po frekvenci.
2. Opět platí to stejné. Nezáleží tolik na výrobci/modelu, ne tak, jako na frekvenci (v tomto případě CPU, jedná se o SoC). Znova platí nějaký standard, který grafický chip musí podporovat, v tomto případě je to OpenGL ES 2.0. Při výběru dle GPU máš v podstatě na výběr jen mezi Tegrou a vším ostatním, na stejné frekvenci jsou non-Tegra GPU výkonově srovnatelné, samozřejmě nejedná-li se o dva roky starý telefon. Tegra je samozřejmě kategorie sama pro sebe, je to dnes nejvýkonnější řešení, takže jde-li ti o herní výkon, volba je asi jasná. Jinak s trochou hackování jdou Tegra hry provozovat i na non-Tegra přístrojích, ovšem výkon je logicky menší.
3. Zdá se mi, že nemáš moc představu o Android RAM managementu. Android není Windows. Když je paměť potřeba, Android zabije spící aplikace a tím potřebnou paměť uvolní. Na Androidu není ani potřeba nějaký task manager, naopak se jeho používání silně nedoporučuje - vliv na baterii. Prostě vezmi telefon se 768MB/1GB RAM a budeš v klidu.
4. Jak které, záleří na vývojáři dané aplikace. Od verze Froyo je v Androidu nativní podpora Apps2SD, kdy se aplikace, která to podporuje může nainstalovat do složky na SD kartě. Tohle řešení má své výhody i nevýhody. Výhodou je jednoduchost správy, aplikace se dá libovolně přesouvat mezi SD kartou a NAND telefonu. Nevýhodou je, že když si připojíš SD kartu jako USB úložiště, aplikaci, která je na SD kartě prostě nespustíš. U her to samozřejmě moc nevadí, ale vem si situaci, kdy máš na SD kartě nainstalovanou SMS aplikaci. Po pravdě nevím, co by se stalo s příchozí SMS, pokud by byla aplikace na SD kartě a tato byla používína jako USB úložiště. V lepším případě by ti SMS přišla se zpožděním, až bys SD kartu opět připojil do telefonu, v horším případě by nepřišla vůbec. Já toto řešení nepoužívám, používám A2SD skript vytvořený komunitou, který jako úložiště pro aplikace využívá oddíl na SD kartě zformátovaný na filesystém EXT2/3/4. Tento oddíl zůstává v případě odpojení SD karty pro využití jako USB úložiště stále připojen v telefonu a aplikace na něm nainstalované jdou normálně spouštět. Aby bylo jasno, A2SD vzniklo v době, kdy měly telefony standardně 384/512MB vnitřní paměti pro uživatelská data, s dnešními telefony, které mají 1GB a více této paměti již A2SD ztrácí smysl. Velké hry jsou stejně řešeny tak, že z marketu si stáhneš třeba 10MB instalační APK soubor, který se ti uloží v telefonu a data hry (klidně 300MB) si stáhneš na SD kartu přes WiFi.
5. Mám AMOLED displej a čitelnost nic moc. TFT, SLCD na tom samozřejmě budou ještě hůř, čistý OLED se snad v telefonech nepoužívá. Co je SAMOLED a NOVA nemám tucha, ale u toho SAMOLEDu bych si tipl, že to je "marketing display" Samsungu. Ten má mimochodem v dnešní době nejlepší AMOLED displeje. Takže pokud chceš výborné barvy a co nejlepší čitelnost, kup si buď telefon přímo od Samsungu, nebo od jiného výrobce, kterému Samsung dodává displeje.
K tomu poslednímu odstavci... Pokud chceš telefon na hry, kup si SE Xperia Play (nebo iPhone ) HTC Desire mám a hry co na tom chci hrát mi jedou bez problémů. Grafická laťka se samozřejmě bude s větším rozšiřováním Tegry 2 a příchozí 3 (Kal-El) rychle zvedat, viz. připravovaná hra Shadow Gun od brněnského studia Madfinger. Tempo, jakým výrobci vydávají nové přístroje je tak závratné, že i když dnes koupíš telefon za 15k, za půl roku to bude téměř šrot a za tu cenu budou na trhu přístroje 2x tak výkonné. Přeber si to jak chceš.
1. Co znamená více podporován? 98% dnes osazovaných CPU jsou architektury ARM, liší se dle stáří max. instrukční sadou. A samozřejmě taktem/počtem jader. Situace je stejná, jako u PC, čím více jader o větší frekvenci, tím lépe. Tedy samozřejmě pro výkon, pro baterku to nijak super není. Pokud si tedy nekoupíš některý z prvních Androidích telefonů, nemusíš žádnou kompatibilitu procesoru řešit, jdi jen po jádrech a po frekvenci.
2. Opět platí to stejné. Nezáleží tolik na výrobci/modelu, ne tak, jako na frekvenci (v tomto případě CPU, jedná se o SoC). Znova platí nějaký standard, který grafický chip musí podporovat, v tomto případě je to OpenGL ES 2.0. Při výběru dle GPU máš v podstatě na výběr jen mezi Tegrou a vším ostatním, na stejné frekvenci jsou non-Tegra GPU výkonově srovnatelné, samozřejmě nejedná-li se o dva roky starý telefon. Tegra je samozřejmě kategorie sama pro sebe, je to dnes nejvýkonnější řešení, takže jde-li ti o herní výkon, volba je asi jasná. Jinak s trochou hackování jdou Tegra hry provozovat i na non-Tegra přístrojích, ovšem výkon je logicky menší.
3. Zdá se mi, že nemáš moc představu o Android RAM managementu. Android není Windows. Když je paměť potřeba, Android zabije spící aplikace a tím potřebnou paměť uvolní. Na Androidu není ani potřeba nějaký task manager, naopak se jeho používání silně nedoporučuje - vliv na baterii. Prostě vezmi telefon se 768MB/1GB RAM a budeš v klidu.
4. Jak které, záleří na vývojáři dané aplikace. Od verze Froyo je v Androidu nativní podpora Apps2SD, kdy se aplikace, která to podporuje může nainstalovat do složky na SD kartě. Tohle řešení má své výhody i nevýhody. Výhodou je jednoduchost správy, aplikace se dá libovolně přesouvat mezi SD kartou a NAND telefonu. Nevýhodou je, že když si připojíš SD kartu jako USB úložiště, aplikaci, která je na SD kartě prostě nespustíš. U her to samozřejmě moc nevadí, ale vem si situaci, kdy máš na SD kartě nainstalovanou SMS aplikaci. Po pravdě nevím, co by se stalo s příchozí SMS, pokud by byla aplikace na SD kartě a tato byla používína jako USB úložiště. V lepším případě by ti SMS přišla se zpožděním, až bys SD kartu opět připojil do telefonu, v horším případě by nepřišla vůbec. Já toto řešení nepoužívám, používám A2SD skript vytvořený komunitou, který jako úložiště pro aplikace využívá oddíl na SD kartě zformátovaný na filesystém EXT2/3/4. Tento oddíl zůstává v případě odpojení SD karty pro využití jako USB úložiště stále připojen v telefonu a aplikace na něm nainstalované jdou normálně spouštět. Aby bylo jasno, A2SD vzniklo v době, kdy měly telefony standardně 384/512MB vnitřní paměti pro uživatelská data, s dnešními telefony, které mají 1GB a více této paměti již A2SD ztrácí smysl. Velké hry jsou stejně řešeny tak, že z marketu si stáhneš třeba 10MB instalační APK soubor, který se ti uloží v telefonu a data hry (klidně 300MB) si stáhneš na SD kartu přes WiFi.
5. Mám AMOLED displej a čitelnost nic moc. TFT, SLCD na tom samozřejmě budou ještě hůř, čistý OLED se snad v telefonech nepoužívá. Co je SAMOLED a NOVA nemám tucha, ale u toho SAMOLEDu bych si tipl, že to je "marketing display" Samsungu. Ten má mimochodem v dnešní době nejlepší AMOLED displeje. Takže pokud chceš výborné barvy a co nejlepší čitelnost, kup si buď telefon přímo od Samsungu, nebo od jiného výrobce, kterému Samsung dodává displeje.
K tomu poslednímu odstavci... Pokud chceš telefon na hry, kup si SE Xperia Play (nebo iPhone ) HTC Desire mám a hry co na tom chci hrát mi jedou bez problémů. Grafická laťka se samozřejmě bude s větším rozšiřováním Tegry 2 a příchozí 3 (Kal-El) rychle zvedat, viz. připravovaná hra Shadow Gun od brněnského studia Madfinger. Tempo, jakým výrobci vydávají nové přístroje je tak závratné, že i když dnes koupíš telefon za 15k, za půl roku to bude téměř šrot a za tu cenu budou na trhu přístroje 2x tak výkonné. Přeber si to jak chceš.